Innhold Oversikt over alle arkivseriene i organisasjonen og hvilke administrative enheter de er tilknyttet. Struktur Det anbefales å opprette en mappe for hver administrative enhet som har arkiv fysisk plassert. Deretter kan man opprette arkivserien i mappen for den aktuelle administrative enheten ved hjelp av funksjonen "ny arkivserie". Eksempel på et oppsett kan være følgende: Sentralarkivet
Enhet for pleie og omsorg
- Klientarkiv helsestasjon
- Klientarkiv ergoterapeut
Annet Rekkefølgen mellom de administrative enhetene kan organiseres på den måten som er mest naturlig for arkivskaperen. Det anbefales å ta utgangspunkt i allment arkivskjema når det gjelder rekkefølgen mellom arkivseriene innenfor de ulike enhetene. Allment arkivskjema er en mal anbefalt av Riksarkivaren for å bestemme rekkefølgen på arkivserier: A Møtebøker, referatprotokoller, forhandlingsprotokoller o.l. B Kopibøker C Journaler og andre overgripende registre D Saks- og korrespondansearkiv ordnet etter hovedsystem E Saks- og korrespondansearkiv ordnet etter sideordnede system F-0 Spesialserier P Personalforvaltning, medlemmer Q Eiendomsforvaltning, inventar R Regnskap S Statistikk T Kart og tegninger U Fotografier, film, lydopptak V Edb og mikrofilm W Gjenstander X Egenproduserte trykksaker Y Andre utskilte arkivdeler, diverse Z Referasemateriell (arkivlister, instrukser, avisutklipp etc.) Dersom en arkivserie blir produsert i et elektronisk system kan man opprette koblinger mellom disse to i skjemaene.
|