Utskriftsvennlig versjon

Tildeling og vedlikehold av brukerrettigheter i Websak fokus

Fagansvarlig arkiv (systemansvarlig) har hovedansvar for tildeling og vedlikehold av brukerrettigheter blir utført.

Leder har ansvar for at arkivet blir informert om:

  • Tildeling av bruker til nye personer i sak/arkivsystemet.
  • Personer som ikke skal ha bruker i sak/arkivsystemet lenger.
  • Endring av brukers tilganger i sak/arkivsystemet.

Arkivet skal informeres ved:

  • Nyansettelse med saksbehandlingsansvar
  • Endring i stilling som utløser behov for nye tilganger i sak/arkivsystemet.
  • Når en ansatt med brukerrettigheter i sak/arkiv slutter

Meldingen skal inneholde:

  • Ansattes fulle navn og stillingstittel.
  • Nøyaktig dato for endring av brukerrettigheter/oppretting av ny bruker/stopp av brukerrettigheter.
  • Spesifisering av hvilke tilganger og retter den ansatte skal ha, eller evt. stopp av tilganger.
  • Spesifisering av den enkeltes rolle, evt. klarering for tilgangskoder.

Meldingen skal sendes til : Servicetorget@rauma.kommune.no 

Laster...